App! design képzés

App! design képzés,

Mobilalkalmazás-fejlesztés: felülettervezés és dizájn

Mottó: Ez nem webdesign ám!

A HWSW tavalyi évben megrendezett App!2011 elnevezésű mobilalkalmazás-fejlesztői konferenciáját nagy érdeklődés követte, hiszen mintegy 400 ember látogatott el a rendezvényre. Hogy a lelkes közönség egy-egy témában mélyebben is elmerülhessen, a HWSW velünk közösen most nagyszabású App! képzést indít felülettervezés és design témában.


A mobil app felület közel van a webhez és az asztali alkalmazásokhoz is, de minden szempontból teljesen különböző megközelítést igényel. A piacon lévő termékek fejlesztői közül rengetegen ezt mégis figyelmen kívül hagyják. Az interaktív, gyakorlatorientált képzés résztvevői hét elismert szakember tolmácsolásában ismerkedhetnek meg a felület- és struktúratervezés naprakész mikéntjeivel, felhasználói interfészekkel, interakciókkal, illetve a tipográfiával és a dizájnnal.

Kinek ajánljuk
A képzést azoknak ajánljuk, akik okostelefonos appok létrehozásánál szeretnének felelősen és hozzáértőként részt venni a tervezésben, előkészítésben és a felületek megalkotásában. A specializált területek képviselői mély ismereteket szerezhetnek a szomszédos munkafázisok mikéntjeiről, az egyéni fejlesztők pedig önállóan használható gyakorlati ismereteket szerezhetnek. Ezen felül kifejezetten ajánljuk azoknak a szakembereknek, akik más platformról nyergeltek át a mobil szcénába. Android, iOS, WP7, Blackberry nem akadály, a tananyag kombinált, adott témakörök pedig operációs rendszer függetlenek.

Szükséges előismeretek
A tervezési és ügyfélmenedzsment feladatokhoz akár egy papírral és egy ceruzával is neki lehet állni, a célszoftverek ismerete előny, de nem szükséges.
Továbbá a HTML5-ben, Adobe szerkesztőprogramokban való jártasság, Android/iOS SDK-k és API-k ismerete is szerencsés.

A képzésen tanultak használhatósága
A tananyag elsajátításával a hallgatók a mai magyar mobilalkalmazás-fejlesztői piacon jutnak forintra váltható előnyökhöz. A fejlesztés első szakaszában számtalan olyan hiba válik elkerülhetővé, ami jelentősen hosszabíthatja meg időben a munkát és növelheti a költségeket. Az itt tanult friss és alapos tudással akár egy csapat tagjaként, akár vezetőjeként a teljes projekt hatékonyságát növelhetik a hallgatók.

Technikai tudnivalók
A közvetítés az IT Factory beépített, SilverLight-alapú közvetítőrendszerével történik, így technikai okokból az Internet Explorer böngészőt ajánljuk.

A tanfolyam hossza:
20 óra
Ár (online és tantermi részvétel esetén egyaránt)
Magánszemélyek részére: bruttó 55 000 Ft
Cégek, intézmények részére: 55 000 Ft + áfa
A képzésen 93 fő vett részt.

Részletes tematika és videók

Minden előadásról videó készül, melyet a résztvevők tetszőlegesen visszanézhetnek, illetve le is tölthetnek.
1. nap: Ügyfélkezelés és munkamenet tervezés mobilalkalmazások fejlesztésekor
2012. május 22., kedd, 17:00 - 19:30

Előadó: Bobor Szabolcs - fejlesztő  /  projektvezető - Mito

Már a tervezés előtt is át kell gondolni, mire van szükség a sikerhez, működőképességhez. Ezen az órán ügynökségi szemszögből egy valósághű brief alapján jutunk el céltudatosan egy mobil app koncepciójához, terveihez.

- Alapötlet és célcsoport elemzése
- Költség- és idő kalkuláció
- Funkcióírtás: felkészülés a fókuszált fejlesztésre
- Megvalósíthatóság, csapdák, problémamegoldás
- Konkurencia- és piac- és kontextusismeret

Elméleti áttekintés, mobilhasználati szokások (.wmv) 0:58:32
265 369Kb
Ötletek átgondolása (.zip)
17 476Kb
Ötletek átgondolása (.wmv) 1:16:13
374 313Kb
2. nap: A koncepciótól a drótváz tervig
2012. május 24., csütörtök, 17:00 - 19:30

Előadó: Kollin Zoltán - UX designer - Mito

Az előző előadáson véglegesített koncepciótervet visszük tovább: a funkciók, folyamatok és navigáció megtervezése után eljutunk az appunk fő képernyőinek drótváz szintű kidolgozásáig.

- Koncepcióból funkciók, a funkciókból folyamatok
- User flow és navigáció tervezése
- A felülettervezés alapjai: mitől lesz jól használható mobilon?
- Wireframe-ek: képernyők kidolgozása magas és alacsony szinten

A brieftől eljutottunk a nyitóképernyőig (.wmv) 0:57:44
212 424Kb
Az EB-appunk további képernyői, és amire nem gondoltunk (.wmv) 1:6:54
192 099Kb
PPT (.zip)
25 576Kb
3. nap: Az emberi viselkedésre szabjuk az appot
2012. május 31., csütörtök, 17:00 - 19:30

Előadó: Pónya Judit - UX specialista, egyetemi oktató - FatDUX / Szegedi Egyetem

Felhasználói visszajelzés gyűjtése miért és hogyan?
Felhasználói viselkedés vizsgálata, mobil specifikus használati szituációk
Tervezési minták, szokások, tervezési döntési mechanizmus, kontextusfüggés
iPhone vs Android, iPhone vs iPad, gesztusok

Tananyag (.zip)
11 348Kb
Szokások, tudatosság (.wmv) 0:49:24
167 155Kb
Tesztelés, prototípus készítés (.wmv) 1:1:43
223 269Kb
4. nap: A mobilszoftver tervezés első lépései
2012. június 5., kedd, 17:00 - 19:30

Előadó: Solymosi Tamás - fejlesztő, Ustream

Az első igazán komoly konfliktus a fejlesztésben akkor jöhet el, amikor a felülettervezők átadják a tervet a fejlesztésnek. Fejtörést okozhat, hogy az ötlet nem számol az appot kiszolgáló rendszer sajátosságaival, hardverekkel és folyamatokkal. Az óra célja, hogy bemutassa, hogyan kerülhető el egy lassú, nem reszponzív felület, milyen a technikai struktúrák helyes tervezése.

- Miben más mobilra fejleszteni mint pc-re?
- Szükséges erőforrások, függőségek femérése , lehetséges buktatók        
- A ui/ux design fejlesztői szemmel
- Mobilon sokat használt design patternek, anti-patternek        
- Szekvencia diagrammok  

Szükséges erőforrások és függőségek felmérése (.wmv) 1:14:12
275 187Kb
Patternek, anti-patternek (.wmv) 1:1:22
229 730Kb
Tananyag (.zip)
3 822Kb
5. nap: Tipográfia baltával (Brute-force typography)
2012. június 7., csütörtök, 17:00 - 19:30

Előadó: Ferenczi Bálint - frontend dizájner, kutató - Kitchen Budapest

Legritkább esetben fordul elő, hogy a fejlesztés során egy képzett tipográfus áll rendelkezésre a betűk tervezésére és kiválasztására. Az óra az alapoktól felépítve, a klasszikus buktatók ismertetésével jut el egy minden nap használható “cheat-sheet” összeállításához. Szép, ízléses és praktikus betűkészleteket tervezünk.

- Hogyan lesznek pixelekből olvasható szövegek
- Betűtípus választás, fontok keverése, hierarchia kialakítása
- Nem fér ki a gombra? Mobilalkalmazás-specifikus betű problémák
- WYSWYG szerkesztők és betűtípus-katalógusok

Olvashatóság, fontcsaládok (.wmv) 1:7:06
459 380Kb
Fontkeverés, Hierarchia/Layout (.zip)
356Kb
Fontkeverés, Hierarchia/Layout (.wmv) 1:13:42
431 234Kb
6. nap: Konvergens gondolkodás - kulcs az értelmes mobil grafikus felületekhez
2012. június 12., kedd, 17:00 - 19:30

Előadó: David Gauquelin - vezető dizájner - Prezi
Angol nyelvű előadás!

A kézzelfogható termékek gombokkal, kapcsolókkal sok mindenben különböznek a mobilképernyős felülettől, de számtalan dologban mégis ugyanúgy működnek. A mindkét területen járatos oktató ezen párhuzam mentén mutatja be, hogyan küzdhetsz meg a magas szintű kihívásokkal a grafikai tervezés során, hogy kerülöd el a nem működő gagyit.

- A felhasználói interfész és az fizikai terméktervezés kapcsolata
- Digitális gondolkodás, a kijelzőre való tervezés sajátosságai
- Konvergencia: miért számít, hogy a felület “kézzelfogható” legyen?
- Fizikai utalások és intuíció a digitális interfészen: hogyan találd meg a jó egyensúlyt?
- A jó UI, a lehető legkevesebb UI
- Esettanulmányok és egy egyszerű alkalmazás vizuális elemeinek elkészítése gyakorlatban

Theory and history of design (.wmv) 0:35:37
219 064Kb
Design examples (Photoshop) II. (.wmv) 0:22:21
95 583Kb
Design examples (Photoshop) I. (.wmv) 0:28:09
129 898Kb
Tananyag (.zip)
3 979Kb
7. nap: A lenyűgöző játékos élmény és az érzelemkeltés
2012. június 14., csütörtök, 17:00 - 19:30

Előadó: Martonosi Tamás - mobilfejlesztő - Carnation

Az okostelefon családtag, amit szeretnek. A szeretethez pedig nem mérnöki pontosság, hanem gyakran inkább érzelmek kellenek. Ezeket elő lehet csalogatni vizuális megoldásokkal, aranyos figurákkal, de egyszerű szerkezeti elemekkel, funkciókkal is. Az óra keretében darabokra bontunk több ilyen megoldást, inspirációt lehet meríteni a jó alkalmazás szerethetővé tételéhez.

- Gamification: jutalmak és eredmények
- Emberi felületek, megszemélyesítés
- Privát szféra
- Motivációs modellek: használatra, visszatérésre, ismétlésre

Az érzelmek valódiak, a felület digitális (.wmv) 1:1:59
252 824Kb
Mit, miért, hogyan, és mások hogy csinálják? (.wmv) 1:10:18
344 717Kb
Tananyag (.zip)
7 779Kb